+ 420 736 754 372
fakticky.workshopy@gmail.com

VIRtuálně VII. – Hledáme reklamu. Zn. online

VIRtuálně VII. – Hledáme reklamu. Zn. online

Na základní rozdíly mezi veřejnoprávním a soukromým médiem už jsme se podívali. Například jsme v minulých úkolech přišli na to, že veřejnoprávní média fungují hlavně i díky penězům z koncesionářských poplatků. Soukromá média to dělají jinak a část financí získají z prodeje (tištěná například z prodeje svých novin v trafikách), předplatného, prodeje konkrétních článků na webu (to platí pro online média), ale také z reklamy. Reklamu najdeš jak na stránkách tištěných novin, tak v jejich internetových verzích. 

🔍 Zkus si otevřít weby veřejnoprávní České televize a Českého rozhlasu a jakýchkoliv tří jiných médií, která jsou soukromá. Na jaké reklamy jsi při brouzdání narazil/a? Napiš, kolik jich bylo a čeho se týkaly.

Krátkému textu, fotografii nebo videu se v případě reklamy říká inzerát. Ten kdo nabízí například svůj výrobek nebo službu, je tím pádem inzerent

🤔 Představ si, že bys mohl rozhodnout, jaká reklama by se objevila ve tvých vlastních novinách. Jakého inzerenta (= toho, o čem nebo o kom by reklama byla) by sis vybral? Napiš proč. 

✍️ Vyber reklamu, která se ti nelíbila. Napiš proč a navrhni, jak bys jí vylepšil. Co by taková reklama měla mít? Zkus nám stručně popsat, jak bys to udělal. Kreativitě se meze nekladou. 

🤓 Možná jsi se se slovem inzerát už v novinách potkal v jiné souvislosti. Hlavně v minulosti si totiž přímo na stránkách novin pomocí inzerátů lidé nabízeli své zboží nebo služby mezi sebou, tak jak to dnes děláme většinou třeba na různých internetových bazarech. Příklad: Hledám pračku. Zn. spěchá. V novinách se takto dokonce dají najít i nabídky práce a inzeráty na seznámení. Pro zajímavost: Zn. odkazuje na slovo “značka” a za inzerát se přidávala jako dodatek nebo výstižné slovo pro celý inzerát. Asi podobně, jako se dnes na sociálních sítích používají hashtagy.

Více si nejen o reklamě řekneme v příštím týdnu, když budeme probírat více i téma sociálních sítí. Pro tento týden to je poslední úkol. Přejeme hezký víkend, během kterého nás čeká dobrovolná challenge

💪 Minulý víkend jsme sbírali tipy na 30 vteřin dlouhé písničky, které si zpíváte při mytí rukou. Dalším způsobem, jak podpořit prevenci proti nemocem je nošení roušky. Někteří z vás nebo vašich blízkých ji možná nestihli koupit v obchodě, a tak jste nějakou dokonce ušili doma. Výzva pro tento víkend: pošli nám fotku svojí roušky (ať už je vlastnoručně vyrobená nebo jí šil někdo jiný) a čehokoliv dalšího, co jste doma vlastnoručně o víkendu vyrobili. Na vaše domácí výtvory se těšíme a zveřejníme je na našem Instagramu. 

Těšíme se na pondělí, kdy ve VIRtuálně najdeš další úkol.

Svoje odpovědi nám pošli na Facebook nebo na mail fakticky.workshopy@gmail.com. 😉Nápověda: jména soukromých médií najdeš na mapě, kterou jsme uveřejnili v minulém příspěvku.

Taky připomínáme, že až série VIRtuálně skončí, vylosujeme jednoho ze zúčastněných a jeho škola od nás dostane workshop zdarma!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *